2022-10-20 14:45:21
    20.10.22
    בנצי לייזרוביץ

    חמישה בחורי ישיבה חרדים הותקפו אמש (רביעי) בירושלים ע"י קבוצת ערבים. התקיפה התרחשה בדרך חברון כאשר מספר בחורי ישיבה חרדיים צעדו, לפתע הגיח רכב בו נסעו בני מיעוטים מן הנתיב הנגדי, הבחין בבחורים בלבוש חרדי, וסטה לעברם בחדות בניסיון לדורסם. מיד לאחר מכן נעצר רכב התוקפים בחריקה, וממנו יצאו שלושה בני מיעוטים אשר תקפו את אחד הבוחרים באגרופים.

    כתוצאה מהמכות התמוטט המותקף, התוקפים נמלטו מהמקום. המותקף פונה לבית החולים שערי צדק, שם נזקק לעבור בדיקות מקיפות לשלילת פגיעת ראש ובהמשך שוחרר להתאוששות, עד שיחלים מהפציעה. הבוקר (חמישי) הגיע המותקף להגיש תלונה בתחנת המשטרה על התקיפה אמנם למרבה האכזבה נדהם לגלות כי התוקף נעצר ע"י המשטרה אך שוחרר כעבור 3 שעות. כך טוענים בארגון חוננו.

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המותקף פנה במכתב למשטרה ובו דרש לעצור את התוקף ששוחרר ואת חבריו שהשתתפו בתקיפה – "אבקש לאתר את שאר התוקפים שנסעו ברכב יחד עם החשוד, לעצור אותם ולחקור אותם על תקיפה". עוד כתב עו"ד בלייכר במכתבו: "אבקש לקבל מידע – האם החשוד אכן שוחרר בתחנה, ומדוע". בלייכר דרש מהמשטרה להעביר את התיק בהקדם לפרקליטות המדינה, לשם הגשת כתב אישום כנגד כלל המעורבים בגין תקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא וממניע גזעני.

    עו"ד חיים מארגון חוננו המייצג את הצעיר שהותקף מסר: "מדובר במקרה חמור של ניסיון דריסה ותקיפה חמורה של בחורי ישיבה יהודים ללא כל סיבה מלבד חזותם היהודית וממניע גזעני אנטישמי. אנו דורשים מהמשטרה לעצור את התוקפים ולהעמידם לדין ולפרקליטות לפעול מולם במלוא חומרת הדין. חייהם של יהודים בירושלים בירת ישראל אינם הפקר", אמר עו"ד בלייכר.